U heeft vast weleens een pen mogen ontvangen van bedrijven waar u weleens mee hebt gewerkt. Pennen bedrukken is een vaak genoemde manier om uw naamsbekendheid te vergroten. Het is natuurlijk ook een beetje voor de hand liggend. Is het nog wel rendabel? Hoe blijf ik uniek? In deze blog krijgt u antwoord op deze vragen en leg ik u uit wat nou precies de kracht is van pennen bedrukken. Om de kracht van pennen bedrukken te ontdekken moet je ook de zwaktes kennen dus hier wordt ook uitgebreid op ingewijd. Ik hoop u met deze tekst te kunnen informeren over uw keuze zodat u deze gegrond kan maken.
Pennen bedrukken en de zwaktes
Zoals eerder gezegd is het belangrijk om voordat u een keuze maakt of uw bedrijf aan pennen bedrukken zal doen moet u eerst weten wat de sterke en zwakke punten zijn. Een overduidelijk zwak punt van een pen bedrukken is dat de pennen snel kwijtraken. Dit kan leiden tot lage efficiency van pennen bedrukken. Hoe gaat u dit tegen? Eigenlijk is daar geen concreet antwoord op. Het enige wat u kunt daartegen is de pennen met zorg uitdelen aan mensen waarvan u denkt dat die de pennen minder snel kwijtraken. Dit is niet makkelijk en daarom blijft dit een zwak punt van pennen bedrukken. Daarnaast is er nog de zwakte dat de pennen niet veel verder komen dan uw klanten en misschien relaties van uw klanten. Dit komt omdat uw bedrijf herkent moet worden van de pen. Wanneer u niet algemeen bekend bent heeft het geen zin om ergens in een andere stad pennen uit te delen.
De sterke punten van bedrukte schrijfwaren
Een van de belangrijkste sterken punten van het bedrukken van pennen is dat het een relatief voordelige investering is en het zich goed terugverdient. De pennen bedrukken verdienen zich zo snel terug omdat mensen pennen over het algemeen veel gebruiken. Het tweede en tevens laatste sterke punt van pennen bedrukken is dat u alle kanten op kan gaan. Van leuke foto’s die met uw bedrijf te maken hebben tot de simpliciteit van enkel het logo. Deze ruime keuze zorgt ervoor dat het bedrukken van pennen nog lang populair promotiemateriaal blijft.